Zdobycie pracy

Na co zwracają uwagę rekruterzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Na co zwracają uwagę rekruterzy podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

Podczas poszukiwania pracy zawsze istnieją dwa punkty widzenia: kandydata, który robi wszystko, aby dostać pracę i pracodawcy, który skupia się na wiedzy i umiejętnościach kandydata do obsadzenia stanowiska.

Prawda jest taka, że kandydaci nie zawsze wiedzą, czego szukają firmy. Niektóre z aspektów, które szefowie rekrutacji oczekują zobaczyć w kandydacie podczas rozmowy kwalifikacyjnej to:

1. Postawa i zainteresowanie

Kiedy rekruter dzwoni do Ciebie w celu umówienia rozmowy kwalifikacyjnej, jedną z rzeczy, na którą zawsze zwraca uwagę, jest Twoje nastawienie i zainteresowanie propozycją, tzn. czy jesteś zainteresowany pracą, a nie zdesperowany, jakie są powody, dla których zostałbyś w firmie i jak byś się sprawował, gdybyś dostał pracę, o którą się ubiegasz. Dowiedz się, jak zachowywać się na rozmowie kwalifikacyjnej, żeby odnieźć sukces.

2. Wiedza o kompetencjach

Po nastawieniu i zainteresowaniu, jakie masz w stosunku do pracy, kolejnym niezbędnym aspektem, który rekruter oceni podczas rozmowy kwalifikacyjnej, jest twoje wykształcenie i umiejętności, jakie posiadasz, aby wykonywać daną pracę. Jest to krytyczny punkt rozmowy kwalifikacyjnej, w którym będziesz musiał pokazać, że opanowałeś narzędzia i posiadasz umiejętności pozwalające na prawidłowe wykonywanie pracy na danym stanowisku. Uważaj. Być może nie opanowałeś niektórych umiejętności i narzędzi wymaganych w profilu. Nie bądź niespokojny i nie martw się. Najważniejsze to być szczerym co do tego, co opanowałeś, a czego nie, podkreślając, że tego, czego nie wiesz, możesz się nauczyć i jesteś gotów zrobić to, co do ciebie należy.

3. Profil osobowościowy

Rekruter będzie oceniał, jak dobrze twoja osobowość pasuje do stanowiska. Wymagania osobowościowe nie są takie same dla analityka systemów jak dla kierownika sprzedaży. Wydobądź z siebie to, co najlepsze, nie wprowadzając rekrutera w błąd. Bądź szczery i konsekwentny. W końcu, prędzej czy później, zatajenie informacji lub jej ukrycie może doprowadzić do mniej korzystnych scenariuszy.

4. Dostępność

W zależności od stanowiska może być wymagana większa lub mniejsza dyspozycyjność. Rekruter zapyta Cię jednak, czy jesteś gotów wykonywać pracę na oferowanych warunkach. To znaczy, czy jesteś dostępny w godzinach, czy lokalizacja biura jest dla Ciebie wygodna, czy masz elastyczność w podróżowaniu, a nawet czy jesteś skłonny do relokacji. Ponownie, najlepszą strategią zawsze będzie szczerość.